Serimed to zaufany dostawca sprzętu medycznego i produktów ochronnych. Zaopatrujemy placówki zdrowia, gabinety oraz klientów indywidualnych.
Plac J. Kilińskiego 2, 75-307 Koszalin
REGULAMIN SPRZEDAŻY SKLEPU INTERNETOWEGO
Niniejszy Regulamin powstał w trosce o ochronę Pani/Pana praw. Znajdują się w nim informacje na temat sposobu złożenia zamówienia, warunków zawarcia umowy, formy płatności, zasady świadczenia Usługi hostingu, a także informacje o procedurze odstąpienia od umowy zakupionych towarów, procedury reklamacyjnej i wszelkie inne informacje przepisane prawem.
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
Sprzedawca/Usługodawca/Administrator/Dostawca usługi hostingu –
Anna Olejniczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Serimed Anna Olejniczak, pod adresem Koszalin Plac Kilińskiego 2 75-307, NIP: 4990381746 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar.
Dowód zakupu – faktura, paragon fiskalny lub inny dowód, przekazany Klientowi na jego żądanie, potwierdzający sprzedaż Towaru. Dowód zakupu wystawiony jest zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami prawa.
Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w domenie sklepu internetowego Serimed umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Klient/Użytkownik/Odbiorca usługi hostingu– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą, bądź umieściła w Serwisie Treść.
Konsument – zgodnie z art. art. 22[1]] kodeksu cywilnego Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – konto Klienta lub Użytkownika założone na platformie internetowej Sklepu, umożliwiające dostęp do zakupu Towarów.
Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucji oferowana przez Sprzedawcę za pomocą poczty e-mail, którą Klient może zamówić/zasubskrybować. Pozwala ona Usługobiorcom na otrzymywanie treści elektronicznych od Sprzedawcy: informacji dotyczących Sprzedawcy, Towarów, usług powiązanych ze Sprzedawcą, nowościami, promocjami w Sklepie.
Operator płatności
Przelewy 24 – PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, KRS 0000347935, NIP 7792369887.
Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – przedsiębiorca zawierający ze Sprzedawcą Umowę związaną z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale umowa ta nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej opisanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawną, wykonująca
we własnym imieniu działalność gospodarczą, w tym działalność zawodową. W ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonuje bezpośrednio związanego z nią zakupu w Sklepie.
Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu, określający także warunki korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę, w tym Usługi pośredniej.
Sklep Internetowy / Sklep / Serwis – sklep internetowy dostępny pod adresem serimed.pl oraz na odpowiednich jego podstronach, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać Zamówień i zakupów określonych Towarów oraz udostępniania Treści w ramach Usługi hostingu.
Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Towarów zawarta pomiędzy Sprzedawcą
a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą poprzez Sklep, bez fizycznej obecności stron, które korzystają wyłącznie z jednego lub kilku środków porozumiewania się na odległość aż do momentu zawarcia umowy.
Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy (Klienta) za pośrednictwem Sklepu.
Towar – wszystkie rzeczy ruchome oferowane za pośrednictwem Sklepu.
Trwałość towaru – zdolność towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Zamówienie określa Towar, którego dotyczy, a także informacje konieczne do zawarcia i wykonania Umowy, wskazane w Formularzu Zamówienia, takie jak sposób płatności, sposób dostawy, miejsce dostawy, dane Klienta.
Płatność – uiszczenie należności na rzecz Sprzedawcy, które może odbywać się poprzez dostępne w Sklepie metody płatności online lub przy odbiorze osobistym towaru, w zależności od wybranego sposobu płatności i zamówionego Towaru.
System – zespół złożony z urządzeń informatycznych i oprogramowania, który umożliwia przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne z wykorzystaniem odpowiedniego urządzenia końcowego (Internet).
Treść – wszelkie informacje przekazywane przez Użytkownika w dowolnej formie, w tym w formie tekstu, grafik, zdjęć w Serwisie albo innych miejscach moderowanych przez Administratora, w szczególności w ramach Strony lub Sklepu albo udostępnionych Użytkownikowi funkcjonalności tych miejsc.
Treść nielegalna – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego zgodnym z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
Odbiorca usługi – osoba fizyczna lub prawna, która korzysta z Usługi pośredniej hostingu, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępnienia jej.
Moderowanie treści – zautomatyzowane lub podejmowane przez Administratora działania, których celem jest wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z usług Administratora, przekazywanych przez odbiorców usługi. Są to działania, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność nielegalnych treści lub informacji, takie jak ich depozycjonowanie, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie. Są to również działania, które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, np. zamknięcie lub zawieszenie konta odbiorcy.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.), dalej jako Ustawa.
Kodeks cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej jako RODO.
Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.).
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
§2. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Usługodawcą, a jednocześnie Sprzedawcą w Sklepie jest Anna Olejniczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Serimed Anna Olejniczak, pod adresem Koszalin Plac Kilińskiego 2 75-307, NIP: 4990381746 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Sklep internetowy jest dostępny w domenie pl i na odpowiednich podstronach, prowadzony przez Sprzedawcę.
W każdej sprawie związanej z zamówieniem bądź funkcjonowaniem sklepu należy kontaktować się ze Sprzedawcą, używając następujących danych kontaktowych:
adres e-mail: serimed@serimed.pl
numer telefonu: 504007576
formularza kontaktowego dostępnego w ramach Sklepu.
Sprzedawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi lub Użytkownikowi Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu. Klient może utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób np. poprzez zapis na trwałym nośniku lub wydruku.
Sprzedawca jest jest podatnikiem VAT.
Towary oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie są nowe.
Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest akceptacja postanowień Regulaminu. Klient poprzez ich akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia Regulaminu i zobowiązuje się ich przestrzegać.
Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do utworzenia Konta i/lub zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu.
Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu,
w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty
w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do:
korzystania z Usług Elektronicznych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu;
niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym;
korzystania z treści zamieszczonych w Sklepie jedynie w zakresie własnego użytku osobistego zgodnie z udzieloną licencją (jeśli taka została udzielona);
nieumieszczania spamu.
Wszystkie zdjęcia Towarów oraz pozostałe materiały (teksty, opisy Towarów, grafiki, logotypy) zamieszczone w Sklepie, Formularzu Zamówienia, są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, mających do nich prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, mającej do nich prawa.
Zabrania się pobierania zdjęć oraz pozostałych materiałów Sklepu oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych, handlowych bądź innych. Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie lub prawa własności intelektualnej jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego przeciwko dopuszczającym się tego procederu.
Klient umieszczając wpisy w Serwisie, w szczególności teksty, fotografie oraz rysunki udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie licencji na ich utrwalanie dowolną techniką, publiczne rozpowszechnianie, udostępnianie oraz wykorzystywanie w celach promocyjnych i reklamowych. Poprzez umieszczanie w Serwisie swoich komentarzy oraz recenzji na temat danego Towaru lub Treści Cyfrowej Klient wyraża zgodę na ich wykorzystanie przez Usługodawcę, w tym również na ich rozpowszechnianie w celach promocyjnych i reklamowych Serwisu. Klient udziela również Usługodawcy upoważnienia do wykonywania praw zależnych do utworu Klienta oraz wykonywania w imieniu Klienta autorskich praw osobistych, w szczególności prawa do integralności. Klient może w każdej chwili wypowiedzieć przedmiotową umowę poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o wypowiedzeniu przedmiotowej licencji wraz z żądaniem usunięcia wskazanych w tym oświadczeniu materiałów.
Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu.
Ceny, specyfika każdego Towaru, jego skład, cechy charakterystyczne oraz informacje o istotnych właściwościach są zamieszczone przy prezentowanym Towarze.
Klient może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz niezakłócający funkcjonowania Sklepu oraz innych Klientów.
W Sklepie dostępne są następujące Towary:
Igły, strzykawki
Kompresy, gazy
Podkłady
Serwety
Dezynfekcja
Pojemniki.
§3. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu to:
Prezentacja Towarów;
Umożliwienie zawarcia Umowy sprzedaży poprzez Formularz Zamówienia;
Konto;
Newsletter – warunki świadczenia usługi newsletter są dostępne w regulaminie newslettera;
Opinie;
Wysyłanie i odbieranie wiadomości w Serwisie;
Umożliwienie dostępu do informacji w Serwisie.
W celu założenia indywidualnego Konta Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować Regulamin.
Na podany przez Klienta adres e-mail zostaną przesłane informacje związane z założeniem Konta oraz link aktywacyjny umożliwiający ustawienie hasła. Po kliknięciu w niego i ustaleniu indywidualnego hasła Konto zostaje utworzone, a Klient może z niego korzystać.
Po zarejestrowaniu się w Serwisie każde logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych następnie za pomocą ustawień Konta.
W Koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie.
Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
Umowę o prowadzenie Konta w Sklepie może również wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym Sprzedawca, jeżeli Kupujący korzysta ze Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub Regulaminem, a w szczególności, gdy Kupujący:
korzysta ze Sklepu w sposób zaburzający jego funkcjonowanie;
korzysta ze Sklepu w sposób utrudniający korzystanie ze Sklepu innym użytkownikom;
podał w koncie nieprawdziwe dane osobowe;
przesyła za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie treści bezprawne, w szczególności treści wulgarne, obraźliwe, dyskryminujące, nawołujące do agresji lub nienawiści.
Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu.
W celu usunięcia konta Klienta należy pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej poinformować Sklep o woli jego usunięcia. Klient może również samodzielnie usunąć Konto w panelu.
Sprzedawca informuje, że usunięcie Konta Klienta może utrudnić lub uniemożliwić Klientowi korzystanie z danej funkcjonalności np. śledzenie historii zamówień, złożenie zamówienia.
§4. MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE
Do skorzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Towary potrzebne są:
dostęp do internetu z umożliwiającego to urządzenia (np. komputer, telefon);
odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies oraz skryptów JavaScript, np. Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu.
Przed skorzystaniem z Serwisu Klient powinien sprawdzić, czy jego urządzenie spełnia wymogi techniczne określone w Regulaminie.
§5. ZAWIERANIE UMOWY I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ TOWARÓW
Klient może złożyć Zamówienie, a następnie zawrzeć Umowę za pośrednictwem Formularza Zamówienia na stronie Sklepu bądź za pośrednictwem usługi Konto, wypełniając Formularz Zamówienia w zakresie niezbędnym do finalizacji Zamówienia.
Zamówienia w Sklepie można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyłączeniem sytuacji, niezależnych od Sprzedawcy (siła wyższa).
W celu skutecznego złożenia Zamówienia konieczne jest, aby Klient:
dodał Towar do Koszyka – w tym celu należy kliknąć przy prezentowanym Towarze przycisk „Dodaj do koszyka”;
przeszedł do opłacenia zamówienia, klikając przycisk „Przejdź do kasy”;
wypełnił formularz zamówienia niezbędnymi danymi;
wybrał sposób płatności spośród dostępnych w Sklepie;
wybrał sposób dostawy spośród dostępnych w Sklepie;
zaakceptował postanowienia Regulaminu i Polityki Prywatności;
wybrał przycisku „Kupuję i płacę” który wskazuje na konieczność zapłaty
za zamówienie, i dokończył zakup na kolejnej stronie.
Klient ma świadomość i rozumie, że klikając w przycisk „Kupuję i płacę”, zawiera ze Sprzedawcą Umowę co wiąże się po stronie Klienta z obowiązkiem zapłaty.
Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w formularzach następujących danych:
imienia i nazwiska,
adresu (kraj, ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
numeru telefonu,
adresu e-mail,
opcjonalnie: nazwy oraz danych firmy.
Zamówienie wysłane przez Kupującego jest oświadczeniem woli Kupującego zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z przepisami niniejszego Regulaminu.
Klient może wskazać także inny adres do wysyłki poprzez zaznaczenie pola wyboru „Wysłać na inny adres?” i wpisanie innego adresu wysyłki na stronie, na którą zostanie przekierowany.
Klient może także opcjonalnie złożyć uwagi do zamówienia, np. dodatkowe informacje o dostarczeniu przesyłki.
Klient ma możliwość modyfikowania Zamówienia w ramach Serwisu do chwili uaktywnienia przycisku „Kupuję i płacę”.
Jeśli Klient chce otrzymać fakturę VAT, jest zobowiązany do wpisania podatkowego numeru identyfikacyjnego (NIP) w Formularzu Zamówienia. Faktura VAT zostanie wysłana na podany przez niego adres e‑mail, na co Klient wyraża zgodę.
Klient dokonuje zapłaty poprzez wybór jednej z form płatności dostępnych
w Sklepie.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza złożenie Zamówienia przez Klienta. Następuje to poprzez przesłanie Klientowi wiadomości zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, na adres e-mail podany przez Klienta.
Wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
Umowę traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości email potwierdzającej wszystkie istotne elementy Umowy sprzedaży.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia w przypadku:
nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia),
nieotrzymania wpłaty w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku wyboru opcji płatności przelewem).
Klient może złożyć zamówienie jako niezarejestrowany lub jako zarejestrowany Użytkownik, przy czym zarejestrowanym Klientem jest Kupujący, który ma konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto na etapie składania zamówienia lub niezależnie od składania zamówienia.
Ceny Towarów zamieszczone w Sklepu są podane w złotych polskich i są cenami brutto, co oznacza, że zawierają wszystkie podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawne, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
Ceny Towarów podane w Sklepie nie zawierają kosztów dostawy Towaru. Koszty dostawy Towarów są każdorazowo podawane w Formularzu Zamówienia w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed zatwierdzeniem i w chwili i złożenia przez Klienta Zamówienia. Są one uwzględniane w całkowitej wartości Zamówienia.
Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towaru oraz koszty dostawy. O łącznej kwocie Zamówienia uwzględniającej koszty dostawy Klient jest informowany każdorazowo przed złożeniem Zamówienia i w mailu potwierdzającym złożenie Zamówienia.
Sprzedawca nie stosuje mechanizmów indywidualnego dostosowywania cen w Sklepie na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
Sprzedawca udostępnia informacje o najniższej cenie danego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przez wprowadzeniem obniżki ceny.
Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w Sklepie w okresie krótszym niż 30 dni, to obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie danego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia jego oferowania w sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
Sprzedawca nie korzysta z narzędzi zewnętrznych dostawców, aby zrealizować wymagania w zakresie cen, promocji i obniżek oraz ich prezentacji na stronie i podstronach Sklepu internetowego.
§7. FORMY PŁATNOŚCI ORAZ OPŁATA ZA DOSTAWĘ ZAMÓWIONEGO TOWARU
Możliwe aktualne sposoby płatności są określone w Sklepie w zakładce „Metody płatności” oraz każdorazowo na podstronie danego Towaru, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy.
Możliwe są następujące formy płatności za zamówione Towary:
Przelew tradycyjny na numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 51102027910000720203810710 w terminie 3 dni od daty złożenia Zamówienia.
Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki w siedzibie Sprzedawcy. Towar zostanie wydany po otrzymaniu płatności przy odbiorze;
Przelewem elektronicznym – możliwy do zrealizowania za pośrednictwem systemu Operatora płatności;
Za pomocą Przelewy24 – możliwy do zrealizowania za pośrednictwem systemu Operatora płatności;
Płatność BLIK za pośrednictwem serwisu, który dostarcza Operator płatności.
W przypadku płatności elektronicznych Towar zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Sprzedawcy.
Do każdego Zamówienia są wystawiane paragon bądź faktura VAT (imienna bądź na firmę).
Reklamacje – Klient może złożyć reklamację dotyczącą płatności. Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z zasadami Operatorów płatności.
Dostawa jest dostępna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Regulamin Promocji lub Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Dostępne metody oraz koszty dostawy Towaru są wskazywane Klientowi w zakładce „Metody i koszty dostawy” w Sklepie oraz każdorazowo w Koszyku, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy ze Sprzedawcą.
Wysyłka Towaru nastąpi w terminie od __2___ do ___5__ dni roboczych, licząc od dnia następnego, w którym Sprzedający otrzyma płatność.
Do terminu realizacji Zamówienia nie wlicza się czasu dostawy Towarów, który jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.
Klient ma do wyboru następujące formy dostawy:
automaty paczkowe;
przesyłka kurierska;
odbiór osobisty .
Zamówienie będzie czekało na odbiór w Sklepie stacjonarnym bezterminowo. Zostanie wydane po przedłożeniu numeru zamówienia Sprzedawcy bądź jego pracownikowi.
Zamówienie zostanie wysłane pod wskazany w Formularzu Zamówienia adres.
Jeżeli przy zakupie Klient wybiera płatność w formie przedpłaty, to zobowiązuje się do niezwłocznej wpłaty środków na rachunek bankowy Sprzedawcy. W razie braku wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia w Sklepie (z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy), Zamówienie ulega anulowaniu.
W przypadku wyboru formy płatności za pobraniem – czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu otrzymania od Sprzedawcy wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Zamówienia.
Przyjmuje się, że dzień zapłaty to dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
§9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Zgodnie z art. 27 Ustawy Konsument, a także Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podawania jakiejkolwiekprzyczyny, z zastrzeżeniem §9 ust. 17 Regulaminu, i bez ponoszenia kosztów. Wyjątek stanowią koszty określone poniżej.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia następnego po wejściu przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w posiadanie Towaru.
Gdy umowa obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin na odstąpienie od umowy liczony jest od wejścia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części. Jeśli umowa polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od wejścia w posiadanie pierwszego z towarów.
Aby skutecznie odstąpić od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład za pośrednictwem adresu e-mail bądź pocztą tradycyjną) przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
Przykładowa treść oświadczenia – wzór formularza o odstąpieniu od umowy – stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na podany przez niego adres e-mail.
Konsument lub podmiot wskazany w ust 1 ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Towar zostanie odesłany przed upływem 14-dniowego terminu na adres: Plac Kilińskiego 2 75-307 Koszalin
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru, z zastrzeżeniem poniższych regulacji.
Sprzedawca zwraca płatność przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami po stronie Sprzedawcy.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta nie ponosi kosztu zwrotu, za wyjątkiem zwykłych kosztów zwrotnej wysyłki Towaru do Sprzedawcy (koszty odesłania Towaru do Sprzedawcy).
Konsument lub Klient na Prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy możliwy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Faktura korygująca zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail podany podczas składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.
Zgodnie z art. 38 Ustawy prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w odniesieniu do umowy:
o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany , że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a ich dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i ich wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej;
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta
§10. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, będącego konsumentem w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu cywilnego oraz Ustawy za niezgodność z Umową Sprzedaży Towarów zakupionych przez Klienta (rękojmia).
Reklamacje można przesyłać na adres poczty elektronicznej: serimed@serimed.pl lub poczty tradycyjnej: Plac Kilińskiego 2 75-307 Koszalin
Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
W przypadku niezgodności Towaru z Umową Konsumentowi i Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta przysługuje prawo żądania wymiany lub naprawy Towaru, a w razie niemożności albo odmowy doprowadzenia w ten sposób Towaru do zgodności z umową, do żądania obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru.
Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, doprowadzenie do zgodności Usługi z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwy albo wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył.
Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
Klient udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta Towar na swój koszt.
Przedsiębiorca jest zobowiązany dostarczyć Towar na swój koszt do Sprzedawcy.
Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Klient może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
W razie odstąpienia od Umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu na adres e-mail lub w ten sam sposób, w który skontaktował się z nim Klient, albo inny uzgodniony z nim sposób.
Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w celu rozpatrzenia reklamacji i zgodnie z polityką prywatności.
Klient może skorzystać z formularza reklamacji stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, może także skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie w celu zgłoszenia reklamacji i uzyskania informacji na temat procesu jej rozpatrzenia.
W przypadku Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach konsumenta koszty reklamacyjne ponosi Sprzedawca, w szczególności koszty dostarczenia Towaru do Sprzedawcy, jak i ponownego odesłania go do Klienta przez Sprzedawcę.
W przypadku sprzedaży Towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego strony wyłączają odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi.
Towary dostępne w Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta lub Sprzedawcę.
Jeśli dany Towar jest objęty gwarancją, producent lub dystrybutor dołączają do niego dokument gwarancyjny.
Okres gwarancji oraz zakres odpowiedzialności gwaranta jest określony w oświadczeniu gwarancyjnym oraz opisie Towaru.
Okres gwarancji rozpoczyna bieg od momentu dostarczenia Towaru do Klienta.
Gwarancja obejmuje: zwrot zapłaconej ceny, wymianę Towaru na nowy bądź jego naprawę.
Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnego zgłoszenia gwarancyjnego w terminie do 14 dni od dnia jego otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu na jego na adres e-mail.
W razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej z tytułu gwarancji, w wyniku której wadliwy Towar został wymieniony na nowy lub dokonano istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od momentu dostarczenia wymienionego lub naprawionego Towaru.
W przypadku dokonywania wymiany pojedynczej części będącej elementem Towaru termin gwarancji biegnie od nowa w zakresie tej części.
§12. OPINIE PREZENTOWANE W SKLEPIE
Sprzedawca zapewnia, że publikowane przez niego opinie pochodzą wyłącznie od osób, które skorzystały z Towarów.
Sprzedawca zapewnia, że wszelkie opinie na temat o Towarów zamieszczone na stronie Sklepu oraz w mediach społecznościowych Sklepu pochodzą jedynie od Klientów, którzy dokonali zakupu w Sklepie.
WARIANT 1: jeśli prosisz o opinie klientów i nie umożliwiasz im wystawienia opinii w sklepie. Aby uzyskać opinie od Klientów, Sprzedawca każdorazowo zwraca się z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego produktu poprzez wysłanie do zapytania do Klienta.
WARIANT 2: jeśli udostępniasz możliwość pozostawienia opinii w sklepie przez kupujących. Klienci mają możliwość pozostawienia opinii o Towarach i w tym celu mogą taką opinię wystawić, wysyłając wiadomość e-mail bądź za pośrednictwem usługi Opinie w Sklepie.
Opinie prezentowane w Sklepie są weryfikowane przez Sprzedawcę w ten sposób, że Sprzedawca kontaktuje się z autorami opinii, które są dla niego niezrozumiałe lub budzą wątpliwości i podejrzenia, iż nie pochodzą od jego klientów.
Sprzedawca nie wykorzystuje opinii, które zostały kupione, sponsorowane lub uzyskane w drodze wymiany handlowej. Nie ma również prawa do publikowania lub zlecania publikacji fałszywych opinii lub rekomendacji ani do zmieniania istniejących opinii lub rekomendacji w celu promowania swoich produktów lub usług cyfrowych w sklepie.
Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
Zakazane jest zamieszczanie opinii:
a) bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu;
b) na temat Produktów, z których Kupujący nie korzystał lub których nie nabył;
c) wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
d) naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
e) przez opłaconych użytkowników, w szczególności w celu sztucznego podwyższenia/obniżenia oceny Produktu.
§14. REGULACJE DOTYCZĄCE DSA
Usługa pośrednia hostingu
Administrator jest dostawcą Usługi pośredniej hostingu (dalej jako: Usługa hostingu) w rozumieniu DSA tj. polegającej na przechowywaniu informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi oraz na jego żądanie.
Usługa hostingu polega na umożliwieniu Odbiorcom zamieszczanie w Serwisie Treści takich jak:
dodanie postu na forum,
uzupełnienie profilu użytkownika o określone informacje,
opinie i oceny,
wysyłanie wiadomości w ogólnie dostępnym czacie,
udostępnianie informacji o sobie bądź o swojej działalności, w tym danych personalnych, zdjęcia profilowego, w wirtualnej wizytówce.
Administrator świadczy również Usługę hostingu w ramach jego kont/grup dostępnych w mediach społecznościowych, tj. w portalu Instagram/Facebook/Linkedin./___ po adresem –strona w budowie, która to usługa umożliwia Użytkownikom pozostawianie komentarzy pod zamieszczonymi postami, dodawanie postów, dodawanie ocen i opinii.
Administrator stosuje procedury umożliwiające dowolnej osobie zgłoszenie Treści, które dana osoba lub dany pomiot uważają za nielegalne oraz niezgodne z Regulaminem.
Administrator wyznacza elektroniczny punkt kontaktowy, o którym mowa w art. 11 i 12 DSA związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych oraz przez Użytkowników do bezpośredniej i szybkiej komunikacji: kontakt@____.pl
Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
Zasady moderacji Treści, procedura zgłaszania niedozwolonych Treści oraz procedura odwoławcza
Administrator w ramach Serwisu może dokonać moderacji Treści umieszczanych przez Użytkowników.
Administrator informuje Użytkownika, który umieścił daną Treść, o jej moderacji wraz z uzasadnieniem, o ile Administrator dysponuje danymi umożliwiającymi skontaktowanie się Użytkownikiem.
Użytkownik nie może zamieszczać Treści:
które są niezgodne z tematyką danego modułu tematycznego kursu,
które zawierają linki,
które mają na celu promocję działań Użytkownika, polegają w szczególności na zamieszczaniu reklam oraz promowaniu produktów, usług,
które nawołują do przemocy wobec osób trzecich bądź innych istot żywych,
zniesławiających, znieważających, naruszających dobra osobiste osoby trzeciej,
o charakterze nieprawdziwym, naruszającym dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego.
Każda przesłana Treść nie jest poddawana automatycznej ocenie pod kątem niedozwolonych Treści.
Jeśli Użytkownik Serwisu natknie się na Treść w jego ocenie niedozwoloną bądź niezgodną z Regulaminem, w tym np. Treść nielegalną nawołującą do nienawiści, ma możliwość zgłoszenia tego faktu Administratorowi poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: serimed@serimed.pl
Zgłoszenie powinno zawierać:
wyjaśnienie powodów, dla których osoba zgłaszająca zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią Treść nielegalną,
wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji Treści, takiej jak adres URL,
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia.
Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby zgłaszającej, Administrator bez zbędnej zwłoki przesyła jej potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
Administrator powiadamia także bez zbędnej zwłoki osobę zgłaszającą o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
Administrator rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach procedury zgłaszania Treści nielegalnych bądź Treści niezgodnych z Regulaminem, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do Treści, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności w terminie 14 dni. Administrator poinformuje jednocześnie, czy korzysta ze zautomatyzowanych środków.
Przed wydaniem decyzji Administrator może zwrócić się do Użytkownika, który umieścił Treści objęte zgłoszeniem, o udzielenie wyjaśnień do zgłoszenia, jeśli jest to niezbędne do podjęcia decyzji.
Administrator podczas stwierdzenia naruszenia ma prawo:
odmówić publikacji Treści,
usunąć Treść,
uniemożliwić dostęp do Treści,
demonetyzować Treści,
zawiesić lub zakończyć świadczenie Usługi hostingu w całości lub w części dla Użytkownika, który dopuścił się naruszenia.
O podjętej decyzji Administrator bez zbędnej zwłoki powiadamiania osobę zgłaszającą oraz Użytkownika, który dopuścił się naruszenia.
Użytkownik oraz osoba zgłaszająca mogą odwołać się od decyzji Administratora w terminie 14 dni.
Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
Administrator rozpatruje odwołania w terminie 14 dni
Administrator informuje, że nie ma obowiązku monitorowania informacji, które Użytkownicy przekazują lub przechowują, ani aktywnego ustalania faktów lub okoliczności wskazujących na nielegalną działalność.
Współpraca z organami państwowymi
Jeśli Administrator zbierze informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
Zakończenie korzystania z Usługi hostingu
Użytkownik ma prawo w każdym momencie zakończyć korzystanie z Usługi hostingu. W tym celu może: usunąć Konto Użytkownika, opuścić grupę członkowską w mediach społecznościowych, usunąć udostępnione przez siebie Treści bądź skontaktować się z Administratorem na wskazany adres mailowy podany wyżej.
Zmiana Regulaminu
Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie w uzasadnionych przypadkach.
Administrator poinformuje Użytkownika o istotnych zmianach wprowadzonych w warunkach korzystania z Usługi hostingu Administratora, m.in. w przypadku zmiany przepisów prawa bądź zmiany zasad publikowania Treści.
§15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I PLIKI COOKIES
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż:
Administratorem danych osobowych Klienta jest Anna Olejniczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Serimed Anna Olejniczak, pod adresem Koszalin Plac Kilińskiego 2 75-307, NIP: 4990381746 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zwana w Regulaminie również Sprzedawcą.
Można się skontaktować z Administratorem, używając poniższych danych: e-mail: serimed@serimed.pl lub pisemnie na adres Administratora.
Dane osobowe podawane przez Klienta będą przetwarzane na podstawie umowy pomiędzy Klientem a Administratorem, do której zawarcia dochodzi wskutek akceptacji warunków, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy). Jest to konieczne dla wykonania tej umowy a następnie utrzymywania Konta Klienta i obsługi Klienta związanej z zawartą umową.
Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
analizowanie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadnionego interesu Administratora);
wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi/reklamacją — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
Wykorzystanie cookies na stronie – na podstawie 6 ust. 1 lit. a RODO (Zgoda)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach związanych z realizacją umowy oraz realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres realizacji umowy, a także przez okres zabezpieczenia ewentualnych roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi. Następnie zostaną usunięte, chyba że Klient zdecyduje się korzystać z usług Administratora i pozostawi je na innej podstawie i we wskazanym mu celu.
Dane osobowe Klienta będą udostępnianie innym odbiorcom danych, takim, jak na przykład: księgowość, serwisy świadczące usługi utrzymania systemu informatycznego i hostingu, dostawca usługi poczty, kancelarii prawnej, podwykonawcom i zleceniobiorcom, zaangażowanym w prace sklepu internetowego itp.
Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne), Google, Microsoft itp., dlatego dane Klienta mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). Google i Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne. Będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo danych, m.in. poprzez:
współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską (tak jak np. w przypadku Google),
stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy lub tych, na których przekazywanie danych osobowych Klient wyraził zgodę.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo żądania dostępu do danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych. Przysługuje mu też prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
Klient ma też prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli podał swoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Dane Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania w rozumieniu RODO, co oznacza, że Administrator nie będzie podejmował automatycznych decyzji, które mają wpływ na prawa i wolności Klienta.
Administrator podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień, oraz polityka plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności – tutaj aktywny link do polityki prywatności.
§16. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Sprzedawca wyraża zgodę na rozstrzyganie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość m.in.:
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, lub wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej.
Konsument do 19.03.2025 r. może również skorzystać z platformy ODR, która jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług i będzie funkcjonować do 20.07.2025 r..
Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane pod rozstrzygnięcie sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
Umowy zawierane poprzez Sklep oraz świadczone usługi wykonywane są w języku polskim i na podstawie przepisów prawa polskiego.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na stronie internetowej Sklepu.
Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego, obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Postanowienia Regulaminu nie wyłączają możliwości powoływania się przez Klientów na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów.
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wykluczają podjęcia kroków prawnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w stosunku do osób naruszających warunki licencji oraz prawa autorskie.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, zostaje poddane do rozstrzygnięcia sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
Link do polityki prywatności: aktywny link do Polityki Prywatności
Link do niniejszego Regulaminu: aktywny link do Regulaminu.
ZAŁĄCZNIK NR 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
(WZÓR)
Miejscowość_____________________, data_____________________
Imię i nazwisko konsumenta(-tów)/firma: _____________________
NIP: _____________________ (jeśli dotyczy)
Adres zamieszkania: _____________________
Adres e-mail: _____________________
Nazwa i adres przedsiębiorcy
________________________
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Informuję o moim odstąpieniu od Umowy zawartej w dniu _____________________ co do Towaru ____________________________________________________________________ (opcjonalnie podać jakiej usługi/towaru dotyczy odstąpienie od umowy )
Data i podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
____________________
ZAŁĄCZNIK NR 2
FORMULARZ REKLAMACYJNY
(WZÓR)
Miejscowość_____________________, data_____________________
Imię i nazwisko konsumenta(-tów)/firma: _____________________
NIP: _____________________ (jeśli dotyczy)
Adres zamieszkania: _____________________
Adres e-mail: _____________________
Nazwa i adres przedsiębiorcy
________________________
Informuję, że zakupiony przeze mnie w dniu ___________ Towar_____________________________ ______________ (podać jaki) jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową polega na ___________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
(proszę wpisać na czym polega). Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu ___________
W związku z tym żądam (wybierz żądanie bądź określ własne):
wymiany towaru na nowy,
nieodpłatnej naprawy towaru,
odstąpienia od umowy,
obniżenia ceny,
własne żądanie: jakie? ___________
Data i podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
____________________